Agroserv Măriuța raportează o creștere a vânzărilor cu 23% în primul semestru din 2023, până la 36,3 milioane de lei

Agroserv Măriuța raportează o creștere a vânzărilor cu 23% în primul semestru din 2023, până la 36,3 milioane de lei

Agroserv Măriuța (BVB: MILK), companie românească de agricultură și deținătoarea brandului Lăptăria cu Caimac, raportează vânzări de 36,3 milioane de lei în primul semestru din 2023, o creștere de 23% față de S1 2022, și o pierdere netă de 0,4 milioane de lei, o îmbunătățire cu 71% comparativ perioada similară a anului trecut.

Rezultatele din prima jumătate a acestui an reflectă evoluția pozitivă a companiei noastre, care are la bază majorarea vânzărilor, diversificarea gamei noastre de produse, extinderea rețelei de distribuție și creșterea preferinței clienților pentru produsele Lăptăria cu Caimac. Aceste realizări sunt cu atât mai notabile în contextul actual, caracterizat de provocări precum inflația persistentă și scăderea vânzărilor de produse lactate la nivel național în primele șase luni ale anului. Ca urmare a majorării costului de finanțare, nu am încheiat prima jumătate a anului cu profit, însă am înregistrat o îmbunătățire semnificativă comparativ cu rezultatul din S1 2022. În 2023, ne-am concentrat asupra a două direcții principale. Prima dintre acestea vizează restabilirea profitabilității companiei și realizarea bugetului aprobat de acționarii noștri în luna aprilie, în timp ce a doua direcție se referă la implementarea strategiei 2023/2024. Această strategie implică atât oferta noastră comercială, cât și dezvoltarea competențelor colegilor noștri, fiind conștienți de rolul esențial pe care aceștia îl au în îndeplinirea tuturor obiectivelor noastre”, a declarat Cornel Dănilă, Director General, Lăptăria cu Caimac.

Cifra de afaceri generată de vânzarea produselor lactate, semifabricate, precum și de mărfuri a atins valoarea de 26,3 milioane de lei, aceasta având cea mai mare contribuție la cifra de afaceri totală în S1 2023. Veniturile din activitatea de zootehnie au înregistrat o valoare de 8,2 milioane de lei, în principal datorită vânzării de lapte crud, de 7,6 milioane de lei, urmată de vânzarea de animale, de 0,6 milioane de lei. În primul semestru din 2023, producția totală de lapte a fost de 7,6 milioane de litri, o creștere cu 7% comparativ cu primele șase luni din 2022. Prin urmare, producția medie în S1 2023 a fost de peste 40 tone/zi, o creștere de 2% față de perioada similară a anului trecut. Fabrica a utilizat 53% din producția de lapte a fermei.

Veniturile din activitatea vegetală s-au ridicat la 1,8 milioane de lei în primele șase luni din 2023, în urma cultivării unei suprafețe de peste 2.500 ha. În acest an, compania a a înregistrat o producție totală de 6.272 tone, din care cultura de grâu a reprezentat 68% din această producție, iar rapița 32%.

Conform datelor companiei cu privire la segmentele în care activează, în primul semestru din 2023, la nivel național, vânzările de produse lactate au scăzut cu 5,5% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Majoritatea categoriilor din piața de lactate au înregistrat rezultate negative în această perioadă: laptele a scăzut cu 5%, iaurturile cu 6%, sana și lapte bătut au avut o evoluție negativă de 18%, respectiv 19%, iar smântâna a fost în scădere cu 5%. În comparație cu toate acestea, kefirul a crescut cu 8%.

Suntem mândri că, rămânând fideli valorilor noastre fundamentale de a oferi clienților produse lactate naturale, de înaltă calitate, inovând permanent și lansând constant noi produse, compania noastră continuă să crească în mod sănătos. În primele șase luni din acest an, datorită dezvoltării activității fabricii noastre de procesare, cifra de afaceri s-a majorat semnificativ, ceea ce a avut un impact pozitiv inclusiv asupra rezultatului operațional, care a crescut de patru ori față de anul trecut. Având în vedere tendința pozitivă a vânzărilor din 2023 și succesul produselor recent lansate, suntem încrezători că performanța din a doua jumătate a anului va echilibra rezultatele primului semestru, astfel că păstrăm estimările bugetare de venituri și cheltuieli pentru acest an”, a declarat Mădălina Cocan, membru al Consiliului de Administrație, Lăptăria cu Caimac.

Agroserv Măriuța este listată pe piața AeRO începând cu 21 mai 2021, iar în prezent are o capitalizare de piață de aproximativ 69 milioane de lei.

____________________

Despre Agroserv Măriuța

Agroserv Măriuța este o companie listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul bursier MILK ce desfășoară o activitate agricolă mixtă de cultură vegetală combinată cu creșterea animalelor. Începând cu anul 2018, compania și-a adăugat o noua arie de business și anume procesarea laptelui de vacă, respectiv obținerea de produse lactate – lapte integral ambalat la sticlă, brânzeturi maturate, produse acidofile. Din dorința de a extinde afacerea de familie precum și identificarea unei nevoi de piață, respectiv de a găsi pe rafturile magazinelor produse lactate de calitate, sigure, nutritive și fără adaosuri, compania a lansat brandul „Lăptăria cu Caimac”. De mai bine de trei ani Lăptăria cu Caimac livrează pe piață lactate naturale, fără adaosuri inutile, fără lapte praf și cu o grijă deosebită pentru a procesa minimal laptele. Produsele companiei sunt unice, provoacă industria și cresc ștacheta de calitate. De asemenea, Agroserv Măriuța este printre foarte puținele companii din România cu trasabilitate 100% pentru materia primă, până la nivel de tratament al plantelor care compun hrana.

Ultimele articole