Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, anunță consolidarea echipei de management prin numirea lui Adrian Gafița în funcția de Director Financiar și a lui Lucian Luca în funcția de Director Național de Retail.
„O echipă puternică de management reprezintă unul dintre pilonii unei afaceri sustenabile și prospere și ne bucurăm că reușim să aducem alături de noi oameni cu o viziune similară cu a noastră. Adrian și Lucian sunt doi profesioniști cu o experiență aprofundată în domeniile lor de activitate, iar numirile lor vor consolida echipa de management în două poziții cheie pentru implementarea strategiei noastre de business. Suntem convinși că expertiza lor solidă ne va ajuta să dezvoltăm în continuare companiile din grupul Agroland, prin eficientizarea proceselor existente și implementarea unora noi, care să ofere o performanță superioară”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Adrian Gafița, noul Director Financiar, are o experiență de peste 12 ani în domeniul financiar și contabil, dobândită atât în cadrul unor companii locale active în acest sector, cât și într-o companie de consultanță din Big Four. Adrian are o expertiză bogată în contabilitate, audit financiar și analiză financiară. În noua sa poziție, acesta va coordona activitatea departamentului financiar al Agroland Business System.
Lucian Luca, numit Director Național de Retail, are o experiență de 17 ani în sectorul de retail, perioadă în care a activat în cadrul mai multor companii internaționale de retail, prezente pe piața din România. În această poziție, Lucian va fi responsabil de implementarea strategiei de vânzări a companiei pentru eficientizarea proceselor și a portofoliului de produse.
Agroland Business System a realizat în acest an investiții de peste 3,5 milioane de euro, direcționate în special către diviziile de food și retail, care au avut un impact și asupra diviziei de agribusiness, ceea ce demonstrează activitatea integrată a companiei. În zona de food, investițiile au fost realizate pentru pregătirea fabricilor de furaje de la Caransebeș și Ișalnița, precum și în demararea producției de ouă lichide la Mihăilești, care va avea loc în prima parte a anului 2023. În ceea ce privește divizia de retail, în acest an Agroland a deschis șapte noi magazine MEGA, o etapă importantă în strategia companiei de a se axa pe acest tip de magazin, în locul celui tradițional.
În primele nouă luni din 2022, Agroland Business System a înregistrat venituri consolidate de 255,1 milioane de lei, o creștere cu 32% față de aceeași perioadă a anului trecut, și un profit net de 3,6 milioane de lei, o scădere cu 53% comparativ cu primele nouă luni din 2021, ca urmare a creșterii rapide a costurilor și investițiile semnificative realizate de companie pe tot parcursul anului 2022.
Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG. În prezent, compania are o capitalizare de piață de aproximativ 96 milioane de lei.
____________________
Despre Agroland Business System
Agroland Business System (BVB: AG) este o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de aproximativ 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.