Agroland Business System raportează venituri consolidate de 203,9 milioane de lei și un profit operațional de 14,6 milioane de lei în primul semestru din 2024
Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, raportează, la nivel consolidat, venituri din exploatare în valoare de 203,9 milioane de lei în primul semestru din 2024, o creștere de 8% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În primele șase luni din 2024, profitul operațional al companiei s-a ridicat la 14,6 milioane de lei, o majorare cu 11% față de S1 2023, iar profitul net a fost de 9,8 milioane de lei, un avans de 29%.
„Primul semestru din 2024 a generat rezultate pozitive pentru grupul Agroland care, datorită activității diverse și complexe desfășurate de diviziile sale, este mai puțin influențat de perioadele volatile pe care le traversăm. Astfel, segmentele de retail, inputuri agricole, procesare și food au înregistrat creșteri care reconfirmă modelul nostru de business. Evoluția pozitivă a diviziei noastre de retail se datorează optimizării constante a rețelei de magazine tradiționale și extinderea conceptului Agroland MEGA și în localitățile unde magazinele mici performează foarte bine și unde există potențial de creștere. În ceea ce privește segmentul de furaje, după un an de la operaționalizarea fabricii de la Ișalnița, am ajuns la capacitatea nominală de producție, astfel că avem în plan extinderea acestei capacități. În cadrul fabricii de la Caransebeș, care este singura unitate de sine stătătoare ce produce furaje certificate BIO, am început producția furajelor organice pentru păsări, dar deja avem cerere și pentru furaje destinate bovinelor. Prin intermediul acestei fabrici, ne propunem inclusiv să reducem costurile fermierilor din sfera producției BIO, care până acum au utilizat furaje și concentrate importate din vestul Europei”, a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
În primele șase luni din 2024, Agroland Business System a înregistrat, la nivel consolidat, o cifră de afaceri de 206,7 milioane de lei, o majorare cu 9% față de S1 2023. Vânzările de furaje și concentrate s-au ridicat la 70,8 milioane de lei, o creștere de 10% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, deși prețul nominal a scăzut, pe fondul unor volume mai ridicate, influențate inclusiv de majorarea producției de furaje în fabricile de la Caransebeș și Ișalnița. Vânzarea de pui de o zi a continuat evoluția pozitivă, înregistrând o majorare de 16%, până la 51,4 milioane de lei.
Divizia de inputuri agricole, care reprezintă performanța înregistrată de Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 31,5 milioane de lei, în scădere cu 5% comparativ cu primele șase luni din 2023. În plus, vânzările de produse food, care reprezintă vânzarea ouălor de consum, au crescut cu 54% în primul semestru din 2024, ajungând la 20,8 milioane de lei, pe fondul creșterii capacității de producție la Mihăilești.
„Împreună cu echipa de management, urmărim constant identificarea de oportunități care să dezvolte și să diversifice activitatea grupului. Astfel, continuăm investițiile în cadrul platformei avicole de la Mihăilești, urmând ca până la finalul anului să ajungem la o capacitate de peste 300.000 de găini în producția de ouă, astfel încât să producem aproape 100 de milioane de ouă în decursul unui an. În ceea ce privește producția de ouă BIO, suntem în discuții pentru achiziția unui astfel de producător și plănuim creșterea ulterioară a acestui segment prin construcția unor ferme de mici dimensiuni răspândite pe tot teritoriul României, care să livreze pe o rază de maxim 100 km. O astfel de strategie are atât beneficiul prezenței la raft a unor ouă proaspete, cât și reducerii amprentei de carbon. Planurile pentru creșterea producției Agroland sunt destinate pentru a acoperi cererea internă, având în vedere că deficitul comercial pentru sectorul agroalimentar a ajuns la 6,3 miliarde de euro în 2023. Ne dorim ca, alături de ceilalți producători locali, să contribuim la reducerea acestui deficit, iar România să devină cât mai puțin dependentă de importuri”, a adăugat Horia Cardoș.
La sfârșitul primului semestru din 2024, Grupul Agroland opera 240 de magazine, dintre care 26 erau magazine MEGA. Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG.
Pe 27 septembrie 2024, Agroland Business System a anunțat finalizarea unui plasament privat de obligațiuni prin care a atras 6,92 milioane de lei. În cadrul acestei operațiuni, au fost emise 69.206 obligațiuni, cu valoarea nominală de 100 de lei fiecare, care au fost cumpărate de 82 de investitori. Obligațiunile au o maturitate de 4 ani și o rată a cuponului de 9,75%, plătibilă semestrial. În următoarea perioadă, obligațiunile vor fi listate pe Bursa de Valori București, piața AeRO.
____________________
Despre Agroland Business System
Agroland Business System (BVB: AG) este o companie antreprenorială românească, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timișoara de către antreprenorul Horia Cardoș și astăzi operează o rețea de 240 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă și animale de companie. De asemenea, compania deține și platforma Avicola Mihăilești, unde produce ouă de consum și pui de o zi. Această platformă este formată din șase ferme aflate pe o suprafață de 30 de hectare în județul Giurgiu. Agroland este activă și în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează și susține inovația în agricultură. Acțiunile Agroland Business System sunt listate pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.